شیعه یا سنی کدام بهتر است

به نظر من اسلام کاملترین و بهترین دین تمام دنیاست ،

ولی در طول تاریخ تقریبا هزار و پانصد ساله خودش دچار تحریفات فراوانی شده که لطمات فراوانی به اون وارد کرده و به دو شاخه شیعه و سنی تبدیل شده که هرکدوم از اونها هم به چند گروه و دسته دیگه جدا شدن ، سنی ها که اکثریت جامعه یک میلیارد و دویست میلیون نفری مسلمانان را تشکیل میدن دارای زیر شاخه های مثل سنی شافعی ، حنفی ، سلفی ، وهابی و ... (من همین مقدار میشناختم اگه شما بیشتر میدونید ذکر کنید) که وهابی ها و سلفی ها مقداری تندرو هستند و هیچ میانه خوبی با شیعیان ندارند مانند بن لادن که وهابی هست و زرقای تروریست معروف عراق که سلفی هست ( چند روز پیش شبکه سه مستندی جالبی درباره زرقای پخش میکرد که قسمتهای از سخنرانی زرقای هم درباره شیعیان بود و اون از شیعیان به عنوان شمشیری که از پشت بر اسلام وارد شده است نقل می کرد البته واضح است که این نظر سنی ها درباره شیعیان نیست و فقط نظر یک تروریست هست)

در مورد شیعیان هم چندین زیر شاخه برای این مذهب وجود دارد مثل شیعه جعفری ، اسماعیلیه ، اثنی عشری ( دوازده امامی ) و یک گروه بسیار کوچک دیگر که بعنوان اهل حق معروف هستند ولی به نظر من اصلا مسلمان نیستند و کلا کافر هستند نظر این گروه این است که همه چیز در حضرت علی ختم میشود و حتی به عنوان خدا از حضرت علی ذکر می کند و دارای عقاید و آداب خاصی هم میباشند به طور مثال در ماه رمضان فقط سه روز روزه میگیرند آنهم در نوزدهم الی بیست رمضان به طهارت و ظاهر خود اصلا توجه نمی کنند و مردان انها دارای سبیلهای عجیبی هستند . اگر حضرت علی خودش در این زمان حاضر بود اولین گروهی را که از بین میبرد همین گروه بود ، ولی جای نگرانی نیست این فرقه کم کم خود در حال از بین رفتن است

حالا بپردازیم به تفاوتهای شیعه و سنی و ببینید بر سر چه مسائل ساده اسلام را درگیر دو دستگی کرده اند .

اول در مورد نماز که رکن دین اسلام است در هنگام وضو گرفتن سنی ها بجای مس کشیدن بر روی پا اونو کاملا می شورن و اگر کسی که وضو گرفته دستش یا قسمتی از بدنش به جنس مخالف اعم از مرد یا زن ، محرم یا نامحرم بخوره وضو باطل میشه که در مورد شیعیان اینطور نیست . در هنگام اذان سنی ها اشهد انه علی ولی ... , حی علی صلاح ... نمیگن در نماز قنوت ندارن و در هنگام اقامه حمد و سوره دستهای خودشونو به نشان تعظیم بر روی هم می گذارند و از مهر در نماز استفاده نمی کنند. باید ذکر کنم مواردی که در اذان و قنوت ذکر کردم در شیعیان مستحب است و اگر انجام ندن مشکلی نیست.

در مورد امامان سنی ها فقط پنج امام یا بهتر بگم خلیفه رو قبول دارن که شامل حضرات ابوبکر ، عمر ، عثمان ، علی و امام حسن ( امام دوم ما شیعیان و خلیفه پنجم سنی ها) بحث در رابطه با خلیفه ها و جانشین های حضرت محمد (ص) کمی مشکله ولی حق جانشینی بعد از پیامبر حق حضرت علی بود از اونجا که من مطالعاتی در این زمینه در منابع سنی داشتم هیچ استدلال محکمی بر رد این حرف ندیدم و جاهای بسیاری خود پیامبر بر این امر اشاره کرده است که بعضی از اونها رو شامل الف) در سالهای اول نبوت پیامبر خویشان خودشو به اسلام دعوت کرد و به اونها گفت هر کس دعوت منو قبول کند یار و ولی من خواهد شد و فقط حضرت علی به این دعوت پاسخ داد. ب) در شب حجرت پیامبر از مکه به مدینه د) مهمتر از همه در واقعه غدیر .

ولی خوب کاریست که شده و ما همانطور که سنی ها به امامان ما احترام میگذارند ما هم به امامان آنها احترام می گذاریم.

موضوع دیگر در باب حضرت مهدی است که شیعیان قبول دارند که ایشان از نظرها غائب است سرانجام همزمان با غائبان دیگر ادیان همچون حضرت عیسی ، حضرت خضر و ... ظهور خواهد کرد . ولی نظر سنی ها کمی متفاوت هست آنها بر این عقیده هستند که آن منجی هنوز متولد نشده ولی عقیده دارند که  همزمان با آخر الزمان ( قیامت ) از یکی از خانواده های سادات متولد و رشد خواهد کرد و قیام تاریخی خود را بر علیه ظلم انجام خواهد داد.

در مورد اصول دین اسلام سنی ها فقط به سه اصل معاد ، نبوت ، توحید معتقد هستند.

در کل به نظر من این اختلافات بسیار ساده هستند و مسلمانان با یک اجماع تاریخی می توانند همه این اختلافات را کنار بگذارند و یک اسلام متحد بسازیم

الان در جهان چندان دیدی مثبتی نسبت به اسلام نیست که ناشی از حرکت غلط بعضی از افراد مثل بن لادن ، زرقای و حتی آخوندهای که در کشور خودمان قرار دارد.

ولی بزرگترین چالشی که مسلمانان را تهدید می کند همین آخوندیسمی است که گرفتار آن هستیم ، که می خواهند اسلام را که خود می خواهند به اجبار بر مسلمانان تحمیل کنند مثل اسلام طالبانی در افغانستان و وضعیت همین کشور خودمان که آخوندها همانند کنه در آن زندگی می کنند ( بدون اینکه هیچ کار مفیدی انجام دهند از منابع و امکانات جامعه به بیشترین حد ممکن استفاده می کنند) در حالی که در خود قران و سوره بقره ذکر شده است هیچ اجباری در دین نیست .

 

پی نوشت :

از فرقه های دیگر شیعه می توان به زیدیه اشاره کرد که به مهدویت اعتقاد ندارند یعنی در انتظار امام غایب نیستن و امر به معروف و نهی از منکر را واجب می دانند این فرقه منسوب به زیذبن علی هست که در زمان امام صادق بر ضد عباسیان در کوفه قیام کرد و با چهل هزار نفر هم بیعت کرد ولی کوفی ها بیعت شکستند و زید به شهادت رسید

 

لینکدونی :

انتقاد شدید دانشجویان یاسوجی از "شبهای برره"

زلزله های مرگبار یک صد سال اخیر در جهان

آهنگ جدید گروه اهواز رپوووو هم منتشر شد

اینم یه خبر از معادن طلای شهر ما (که دارن دو دستی تقدیم انگلیسی ها می کنند )
نظرات 13 + ارسال نظر
بنفشه دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:04 ق.ظ http://2561904.blogsky.com

اول شدم.جالب بود.یک چیز در همه ادیان یکسانه اونهم وجود خدا.

اهواز رپووو دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:09 ق.ظ http://ahwaz-rapooo.blogspot.com

سلام
ممنون از اینکه لینک آهنگ ما رو در وبلاگت گذاشتی
موفق باشی

حاجیه سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:32 ق.ظ http://hajieh.blogsky.com

سلام
هادی داداش کامپیوتر خریده ؟

شهرام سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:42 ق.ظ

سلام هادی جان
ممنون که از مسائل اجتماعی هم دریغ نمیکنی.
به تو میگن یه پسر پویا.
بابای.

حاجیه چهارشنبه 20 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:06 ق.ظ http://hajieh.blogsky.com

سلام بر هادی دایی
هادی چند تا از عکس های زهرا رو برامون بفرست ......

خراباتی چهارشنبه 20 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:01 ب.ظ http://www.kharaabaati.blogspot.com/

در مورد عقیده‌ی سنیها در مورد امام زمان نوشته‌بودی که اعتقاد دارند ایشان هنوز متولد نشده‌آند. من اطلاعات زیادی در این مورد ندارم ولی در مسجد النبی در مدینه قسمتی است که نام بزرگان و صحابه‌ی پیامبر نوشته شده است از جمله خلفای سه گانه و ائمه شیعیان. نکته‌ی جالب در مورد امام زمان است که از ایشان با عبارت «مهدی حی» یادشده است
التماس دعا

پیشگو پنج‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 05:52 ق.ظ http://diviner.blogspot.com/

سلام هادی جان
مرسی که نظرت رو اعلام کردی ولی من به هیچ عنوان موافق بی بند و باری و هرزگی نیستم ... در مورد سوالت هم باید بگم: مهمترین مساله پاک بودن دختر هست. اگر تو عاشق دختری بشی و بدونی که اون پاک هست اونوقت بنا به دلایلی که کم هم نیستند بکارت خودش رو از دست داده آیا ترکش میکنی؟؟؟
یا خیلی ساده با دختری آشنا میشی که پرده دارد و به خیالت که دختری پاک است!!!

مصطفی یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 02:11 ب.ظ http://haker2001.tk

سلام
روزگار غریبی است
من مدتی نبودم
اما مطالبتو دنبال میکنم
منتظرت هستم...بای

حسین یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 05:58 ب.ظ http://donald.mihanblog.com

مجددا سلام
سایت خیلی توپی داری
اگه می شه یه دعوتنامه پرشن گیگ برام بفرست

حاجیه دوشنبه 25 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 06:52 ق.ظ http://hajieh.blogsky.com

سلام
هادی تو این صفحه به نظرات آخرین مطلبت یه نگاه بنداز ببین چند تا شده ...............!

نسیم مهدی یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 02:59 ب.ظ http://www.kanoon-ansar.ir

http://www.kanoon-ansar.ir/ViewContent.asp?id=225

بهروز چهارشنبه 18 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 08:05 ب.ظ http://www.freeloadmp3.com/

با سلام برادر عزیز بهتر است تاریخ اسلام و تشیع را یکبار بخوانید تا بتوانید نظری درست یا نزدیک به حقیقت بنو یسی اگر ما امروز شیعه هستیم بیش ازهمه مدیون همین روحانیون هستیم. تذکر: ۱) سنیها درنماز ( حی الی خیر العمل ) نمیگویند ۲)شیعیان نیز سه اصل را قبول دارند که عدل را از توحید وامامت را از نبوت جدا نمی دانند ۳) شیعه جعفری همان اثنی عشری است ۴) نظر شما در مورد کافر بودن غلات(کسانی که در مورد مولا وسرورمان حضرت امام علی علیه السلام غلو می کنند ) صحیح است هرچند که کس جز مجتهدین نباید در مورد کفر افراد نظر دهد موفق وپیروز باشید

تنها پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 04:12 ب.ظ

علاوه بر مذاهبی که گفتی.زیدیه هم از مذاهب شیعه اس که تو یمن زندگی می کنن.و از سنی ها مالکی و حنبلی را نگقتی.در ضمن بسیاری از مفاخر ایران مثل وسعدی حافظ عطارومولوی سنی بودن.اگر سنیها بدن. چرا ما به انها اقتخار میکنیم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد