نخستین زن «چهره پیوندی» که با صورت زن دیگر زندگی می کند

عمل پیوند صورت


    ششم فوریه 2006 انتشار عکس و اظهارات بانو «ایزابل دنوآر» 38 ساله که در 27 نوامبر گذشته تحت عمل پیوند صورت قرار گرفته است جالب ترین و پر مخاطب ترین گزارش شبانه روز گذشته اعلام شده بود. وی نخستین انسانی است که تحت عمل جراحی «پیوند چهره» قرار گرفته است و اینک با لب ها، بینی، چانه و دهان یک بانوی متوفا به زندگی ادامه می دهد و حالت عادی بازیافته است.
    
از 27 نوامبر گذشته (70 روز پیش از انتشار عکس و مصاحبه) درباره این عمل جراحی گزارش های متعدد انتشار یافته بود ولی به روزنامه نگاران اجازه مصاحبه و عکسبرداری از ایزابل داده نشده بود و به همین سبب، جهانیان مشتاقانه در انتظار عکس او با لب و بینی و چانه تازه بودند.
    
ایزابل که فرانسوی و از ساکنان شمال این کشور است مورد حمله سگ قرار گرفته بود و سگ لبها، بینی، چانه و قسمت جلویی دهان او را پاره کرده و جدا ساخته بود به گونه ای که ترمیم آن بدون عمل «پیوند صورت» امکانپذیر نبود. جراحان بیمارستان «آمی ان» فرانسه تصمیم به عمل پیوند گرفتند و اعضای صورت یک زن در حال فوت (براثر مردن سلولهای مغز) را در جای اعضای ازدست رفته چهره ایزابل پیوند زدند و قیافه او اینک به حالت طبیعی خود در آمده است.
    
ایزابل (عکس بالا) در نخستین مصاحبه مطبوعاتی خود پس از عمل جراحی ضمن سپاسگزاری از بستگان زن متوفا که امکان امید به زندگانی عادی را به او دادند گفت که وضعیت چهره او عادی و مثل این است که بینی و لب ها و چانه از اول هم مال خودش بوده است ولی سخن گفتن هنوز برای او سخت است. وی درباره آثار زخم روی گونه هایش گفت که جای دندان سگ است که قرار است بعدا با عمل جراحی پلاستیک اصلاح شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد