ابزار جدید گوگل، بارگذارى وب سایت‌ها را سریع‌تر مى‌کند


گوگل تکنولوژى جدیدى معرفى کرده که براى سریع‌تر کردن بارگذارى وب سایت‌ها طراحى شده است.

گوگل

به گزارش بخش خبر تراشه از systemgroup، نسخه‌ى تستى از Web Accelerator  از طریق سایت تکنولوژى Google Labs  معرفى شده است. این ابزار که باید آن را دانلود کرد، به بارگذارى سریع‌تر سایت‌ها کمک مى‌کند.

Web Accelerator  با ارسال تقاضاهاى URL  از طریق سرورهاى شرکت که براى سرعت بخشیدن به دانلودهاى سایت در نظر گرفته شده، کار مى‌کند. این برنامه‌ى کاربردى همچنین مى‌تواند داده‌هاى سایت را پیش از ارسال به کامپیوترها، متراکم کند.

این سیستم کپى‌هایى از سایت‌هایى را که به صورت مکرر مورد استفاده‌ى افراد قرار مى‌گیرند، ذخیره کرده و به صورت خودکار داده‌هاى جدید را از آن صفحات بازیافت مى‌کند، بنابراین لازم است مرورگر وب تنها به روزرسانى‌ها را در سایت‌هاى یاد شده پردازش کند. گوگل گفته است که این ابزار بر روى برخى از صفحات نظیر سایت‌هاى شرکت‌هاى خدمات مالى کاربرد نخواهد داشت و همچنین براى سرعت بخشیدن به دانلود فایل‌هاى چند رسانه‌اى طراحى نشده است.

یکى از سخن‌گویان گوگل گفته است که این شرکت همیشه به دنبال راه‌هاى جدیدى براى کمک به کاربران خود در دسترسى سریع‌تر به اطلاعات است. وى گفته است: «اکنون ما در حال استفاده از شبکه‌هاى کارآمد خود هستیم تا امکان بارگذارى سریع بر روى صفحات دیگر را نیز فراهم سازیم.»

هدف بتاى Web Accelerator  بر روى کامپیوترهایى با اتصالات باند پهن متمرکز است. گوگل گفته است که مشتریان dial-up  ممکن است از تمامى امکانات این ابزار جدید برخوردار نشوند. نخستین مرحله‌ى این بتا، کاربران اروپایى و آمریکاى شمالى را مورد هدف قرار داده و امکان جست‌وجوى سریع را براى کاربرانى خارج از این محدوده فراهم نخواهد کرد.

براى استفاده از این برنامه‌ى کاربردى، کامپیوتر باید داراى ویندوز XP  و یا  2000  مایکروسافت و دست کم نسخه‌ى  5.5  مرورگر وب Internet Explorer  و یا نسخه‌ى  1.0  مرورگر فایرفاکس موزیلا باشد. مرورگرهاى دیگرى که بر روى ویندوز اجرا مى‌شوند، مى‌توانند به صورت دستى و به گونه‌اى پیکربندى شوند که Web Accelerator  را اجرا کنند.

پس از نصب این برنامه‌ى کاربردى، میله‌ى ابزار براى استفاده از سیستم، بر روى مرورگر نمایش داده خواهد شد. سخن‌گوى گوگل گفته است که این شرکت تلاش‌هاى بسیارى را انجام داده تا اطمینان حاصل کند که این ابزار، اطلاعات را به گونه‌اى منتشر نمى‌کند که موجب بروز حملات آنلاین گردد

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 03:50 ب.ظ http://azadikhah.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد