اولین داور «زن» فوتبال، فردا سوت می‌زند

 

نام «آنا دی تونی» به عنوان نخستین زنی که روز یکشنبه یک مسابقه لیگ حرفه‌ای فوتبال مردان را در ایتالیا قضاوت خواهد کرد، در تاریخ ثبت خواهد شد. به گزارش خبرگزاری «رویترز» از رم، دی تونی ۲۸ساله فردا داوری دیدار تیم‌های «آلتو آدیگه» و «لچو» از تیم‌های دسته چهارم ایتالیا را بر عهده خواهد داشت. روزنامه «گازتا دلو اسپورت» در شماره امروز خود به نقل از وی نوشت: من فقط یکی از ۲۸داور تازه ارتقا یافته هستم که باید نشان دهند، می‌توانند از عهده زندگی در میان حرفه‌ای‌ها بر آیند و نه بیشتر. این داور افزود: اگر من اینجا هستم به دلیل این است که برخی معتقدند توانایی انجام چنین کاری را دارم. تمام آنچه باید انجام دهم، اثبات درستی اعتقاد آنهاست. «دی تونی» که دارای مدرک پزشکی از دانشگاه پادووا است، فعالیت در حیطه قضاوت را از سن ۱۵سالگی آغاز کرد. وی که فصل گذشته در ۱۶دیدار از مسابقات دسته برتر فوتبال آماتور ایتالیا داوری کرده است در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا تاکنون مورد تهدید بازیکنان و تماشاگران قرار گرفته است یا خیر، گفت: خود را به دلیل این‌که تا کنون چنین تجربه‌ای نداشته‌ام، خوش شانس می‌دانم. «دی تونی» اظهار داشت: تاکنون قضاوت در تعداد اندکی مسابقات مهم را بر عهده داشته‌ام و همیشه به ویژه در زمین مورد احترام واقع شده‌ام. گذشته از این هنگام برگزاری مسابقه باید کاملا روی بازیکنان تمرکز داشت و توجهی به آنچه تماشاگران می‌گویند، نکرد. حضور دی تونی در میان حرفه‌ای‌ها، در راستای روند کند ورود زنان به سطوح بالای فوتبال ایتالیا است. «کارولینا موراسه» نیز در سال ۱۹۹۹با مربیگری تیم دسته سومی «ویتربسه» به عنوان نخستین مربی زن یک تیم فوتبال حرفه‌ای مردان شناخته شد. «کریستنا سینی» هم نخستین خط نگه‌دار زنی بود که درسال ۲۰۰۲در یک مسابقه سری A حضور یافت.

 

پی نوشت خبر :

1.حالا مقایسه کنید وضعیت زنان ایران را با اونها ، زنان ایران از حداقل حقوق خودشون در زمینه ورزش محروما چرا ما قبل از انقلاب کلی مدال آور زن داشتیم ولی تاحال یه دونه مدال با ارزش هم خواهران ورزشکار ندیدیم مثلا یکی  از ورزشکارای زن میره مسابقات بین صد شرکت کننده نفر نود میشه (کلی هم بهش افتخار میکنن)، آخر تا کی تحجر ، تا کی ما باید با قوانین هزار و پونصد سال پیش زندگی کنیم. تا کجا ؟؟؟

2.من نمی دونستم تا سال 1360 حجاب تو ایران اجباری نبود

3. دیروز افتتاحیه مسابقات زنان اسلامی که از تلویزیون پخش میشد را دیدین ، طرز تصویربرداری که یا از نمای خیلی دور می گرفتن یا فقط پرچمها رو نشون می داد را حال کردین

لینک دونی:                                                                                                             

اسم و عکسهای همه زن‌هایى که در فیلم‌هاى جیمز باند بازى کردند

نظرات 6 + ارسال نظر
نیما دوشنبه 4 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 01:07 ق.ظ http://loverkid.blogsky.com

سلام
دیگه دیگه ... اینجوریاست
سری به من بزنی خوشحال میشم
باشی

توکا دوشنبه 4 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 02:05 ق.ظ http://www.seek.blogsky.com

سلام...
وبلاگ با محتوایی دارین.
برای شما آرزوی موفقیت در کارهاتون می کنم.

... توکا ...

قماربا سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 03:30 ق.ظ http://gh0marbaz.blogspot.com

بحث دیگر در مورد وبلاگهای تازه تاسیس است که مدیران آن از همان اول انتظار دارند که بازدید گنندگان میلیونی داشته باشند و بخش کامنتهای آنها پر از نظرات بازدیدگنندگان آن باشد و در موارد بسیار جالب شاهد هستیم که وب مستر شرط می گذارد اگر نظرات مثلا اگر بیش از ایکس مقدار نباشد دیگر مطلب نخواهد نوشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هادی خان ۱۸ ماه وبلاگ نویسی را تازه کار می پنداری ؟

بنفشه چهارشنبه 6 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 01:01 ق.ظ http://2561904.blogsky.com

مرسی از توجهت به زنان .

پیشگو شنبه 9 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 02:45 ب.ظ http://diviner.blogspot.com/

مرسی ، مطلب جالبی بود فکر کنم این لینک لینکدونیت هم جالب باشه ، منتظرم صفحه اش باز بشه.

ایمان دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 05:21 ب.ظ

سلام خسته نباشید.
بلآخره زنان هم دست به کار شدند.
با آرزوی موفقیت برای زنان ایران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد